|
|
- Educació Primaria
- 1er de l'ESO
- 2n de l'ESO
- 3er de l'ESO
- 4t de l'ESO
- Batxillerat
- Formació Professional
› Potenciar el coneixement d'un/a mateix/a, qualitats i destreses.
› Integrar el món professional en les assignatures i activitats programades.
› Donar a conéixer el funcionament d'una ciutat i la importància dels recursos, l'activitat econòmica de l'entorn i professionals que en ella participen.› Preparar a l'alumnat per a la transició de primària a secundària.
› Informar l'alumnat i les seues famílies sobre el pla d'estudis de la secundària i les seues opcions, oferint també relació amb el món professional.
› Potenciar el coneixement d'un/a mateix/a, qualitats i destreses.
› Informar i implicar les famílies sobre les activitats que es realitzen a l'aula sobre el món laboral.
› Introduir el coneixement del món laboral en les tutories amb l'alumnat.
› Oferir informació a l'alumnat i les famílies sobre les diferents famílies professionals
› Potenciar la reflexión en el alumnado basada en aspectos vocacionales.
› Integrar el mundo de las profesiones en las asignaturas, potenciando su exploración en diferentes ámbitos laborales.
› Ofrecer información al alumnado sobre el plan de estudios en la segunda etapa de la ESO y la repercusión en sus decisiones profesionales.
› Involucrar a as familias en el proceso de decisión formativa y vocacional que van a realizar sus hijos/as
› Entrenar al alumnado en un método sencillo de toma de decisiones.
› Compartir y dar visibilidad del proceso de orientación a la comunidad educativa.
›Facilitar en l'alumnat activitats de reflexió sobre les seues capacitats, motivacions i fortaleses.
› Facilitar a l'alumnat sobre els objectius, continguts, metodologia i sistema d'avaluació de les matèries optatives de 4t ESO, per a prendre una opció de d'acord amb els seus interessos acadèmic-professionals de futur.
› Fomentar activitats de reflexió en l'alumnat i la capacitat d'introspecció sobre el seu futur personal i professional.
› Facilitar informació a l'alumnat sobre la continuïtat d'estudis a partir de l'obtenció del títol d'ESO, perquè puga desenvolupar una projecció del seu futur acadèmic-professional.
› Donar a conéixer a l'alumnat les qualificacions relacionades amb la Formació Professional i el catàleg de qualificacions.
› Reorientar a altres estudis oficials a l'alumnat que per les seues capacitats i interessos mostren dificultats per a la continuïtat d'estudis en secundària obligatòria.
› Involucrar a les famílies en el processos d'elecció vocacional.
› Compartir i donar visibilitat del procés d'orientació amb la comunitat educativa.
› Donar a conéixer a els/as estudiants de manera detallada les possibilitats acadèmic-professionals que s'obrin a partir de l'obtenció del títol de graduat en ESO.
› Dotar a l'alumnat d'una sèrie d'eines que els facen autònoms en la cerca d'informació rellevant per al seu futur acadèmic-professional.
› Realitzar una anàlisi dels interessos professionals de l'alumnat i reflexionar sobre els resultats, de cara a la presa de decisions.
› Facilitar a l'alumnat experiències directes de contacte amb entorns professionals i de com està el mercat laboral (ofereix-demanda).
› Reorientar a l'alumnat que per les seues capacitats i interessos mostren dificultats, oferint alternatives a la formació no reglada però també oficial.
› Dotar d'eines que faciliten la inserció en el món laboral a l'alumnat.
› Informar les famílies del procés que estan desenvolupant els seus fills/as perquè puguen acompanyar-los en la presa de decisions vocacionals.
› Compartir i donar visibilitat del procés d'orientació amb la comunitat educativa.
› Donar informació a l'alumnat sobre el mercat laboral i les tendències de futur en l'activitat econòmica-productiva, per a poder prendre una opció viable d'ocupabilitat.
› Dotar a l'alumnat d'una sèrie d'eines que els facen autònoms en la cerca d'informació rellevant per al seu futur acadèmic-professional com el foment de l'assistència dels alumnes a fòrums, jornades de portes obertes, seminaris, etc,. en l'àmbit educatiu i laboral
› Reorientar a altres estudis o formació oficial a aquella part de l'alumnat que per les seues capacitats i interessos mostren una falta d'interés pels estudis de batxillerat.
› Acostar a l'alumnat les característiques de la Formació Professional i del món universitari: oferta, accessos i possibilitats de tots dos sistemes.
› Diferenciar les formes i procediments d'inserció en la realitat laboral com a professional per compte d'altri o per compte propi.
› Orientar-se en el mercat de treball identificant les seues pròpies capacitats i interessos i l'itinerari laboral més idoni.
› Interpretar el marc legal del treball i distingir els drets i les obligacions que es deriven de les relacions laborals.
› Identificar les alternatives de formació permanent del sector.
› Explorar noves professions del sector.